Film Anmeldelse: Bloodsuckers (CPH PIX Weekend) Film Anmeldelse: Bloodsuckers (CPH PIX Weekend)
Når En Middelmådig Burger Er Aftenens Højdepunkt Når du er publikum til en filmfestival, så er det et gamble du må tage. Du går... Film Anmeldelse: Bloodsuckers (CPH PIX Weekend)

Når En Middelmådig Burger Er Aftenens Højdepunkt

Når du er publikum til en filmfestival, så er det et gamble du må tage. Du går 100 % uvidende ind til film, som kan være alt fra mesterværker, til den absolut kedeligste film du nogensinde har set. Bloodsuckers, som disse dage bliver vist på Cph Pix Weekend, er officielt den værste biograf oplevelse jeg nogensinde har haft.

Filmen som på papiret lyder som en genial ide: En tysk komedie, allerede der er jeg nysgerrig, som har marxistiske vampyrer i fokus. Det er her man håber på den tyske version af What We Do In The Shadows, eller en moderne version af Nosferatu. Men i stedet får vi noget kunstnerisk og selvhøjtidelige sludder, som en eller anden essentielt filosofi studerende vil elske.

Vores fælles kamp

Mig og mine venner havde høje håb for denne film, det lød som noget nyt og spændende. Så vi gjorde en dag ud af det. Vi forkælede os selv med en kæmpe, men middelmådig burger, vi fik gode grin over nogle øl, indtil vi sad i Dagmar biograf og skulle se vampyrfilm, med vores velkomstdrikke i hånden. Fra det øjeblik hvor lyset slukkede i biografen startede vores kamp, filmen slår en tone an og holder den stædigt hele vejen igennem. Der er ingen udsving i stemning, tempo eller plot, alt bliver holdt i samme søvnfremkaldende tone…………………………….

Jeg vidste jeg skulle anmelde filmen, så jeg måtte holde mig vågen, jeg vendte og drejede mig i mit sæde, jeg gav mig selv nogle lussinger og nægtede at falde i søvn. Jeg er af det princip, hvis du ikke færdiggøre noget, så kan du ikke kritisere det. Men i dette tilfælde, begyndte mine venner at falde døde om omkring mig. Så jeg valgte at gøre noget jeg aldrig har gjort før, jeg forlod biografen. Kun i 5 minutter, så jeg kunne få noget frisk luft og få lidt af øllet ud af systemet igen. Jeg kiggede på min billet og så, at der stadig manglede 40 minutter af filmen, så jeg tog en dyb indånding, åbnede døren og færdiggjorde min tortur.

Konklusion

Men hvem ved, måske er tortur lige noget for dig, måske har denne anmeldelse overtalt dig til at se Bloodsuckers. Du tænker måske, at jeg bare hater på noget jeg ikke forstår og måske har du ret. Men MÅSKE, kun måske, så er Bloodsuckers bare en absolut katastrofe af en film.