Film Anmeldelse: Spider-Man No Way Home Film Anmeldelse: Spider-Man No Way Home
Lad Os Alle Lige Tage En Dyb IndÄnding Efter jeg har set No Way Home fÞler jeg ikke at jeg kan trÊkke vejret, det... Film Anmeldelse: Spider-Man No Way Home

Lad Os Alle Lige Tage En Dyb IndÄnding

Efter jeg har set No Way Home fÞler jeg ikke at jeg kan trÊkke vejret, det er der to grunde til: Filmen tog oprigtig luften ud af mig og jeg mÄ ikke Ände et ord om hvorfor! Det er en absolut fest af en film, med masser af overraskelser og fantastisk action, en vaskeÊgte popcorns film! Men lads os tage en dyb indÄnding og lige analyse, hvad vi sÄ, det er jo trods alt mit job.

Jeg kan ikke anbefale den nok, denne anmeldelse har ingen spoilere, men hvis du har ikke har set filmen, sÄ stop med at lÊse og se at om komme afsted!! Jeg har allerede planlagt at se den igen, kun fordi jeg ogsÄ gerne vil se den med en fyldt sal! Ikke kun i en sal fyldt med filmkritikere, hvor gennemsnitsalderen er over 55. Men pÄ trods af et meget konstruktiv publikum, sÄ havde jeg en absolut fest, imens jeg sÄ Spider-Man: No Way Home.

Martin Scorsese Havde Ret Og Hvorfor Er Det En DĂ„rlig Ting?

Tilbage i 2019 kom en af de mest anerkendte filminstruktÞrer i modvind, for sin udtalelse omkring Marvel film. Hvor han sagde de ikke var rigtige film, men mere fÞltes som en tur i en tivolis rutsjebane. Jeg synes her, at instruktÞren har ramt sÞmmet lige pÄ hovedet og jeg forstÄr ikke lÊngere, hvorfor folk ser det som noget negativt.

Filmverdenen er meget anderledes i dag, en film KAN RENT FAKTISK fÞles som en rutsjebane tur og det er fantastisk for alle os, som ikke lÊngere har maven til en tur i rutsjebanen! Marvel har i Spider-Man skabt sand underholdning, jeg fandt mig selv grine som et tiÄrig barn og juble over denne film. Det var som en tivoli tur som barn, en fÞlelse som tidligere filmskabere kun har kunnet drÞmme om at skabe i deres publikum.

Jeg Havde Mine Tvivl!

Da jeg sÄ traileren til denne film, sÄ mÄ jeg indrÞmme, at jeg hadede den med det samme. Hele konceptet prÊcenteret i traileren, hvor Peter sletter alles hukommelse, sÄ han igen kan holde sin identitet hemmelig, virkede meget dum og ugennemtÊnkt for mig. Men filmen havde vundet en meget kritisk seer over, efter 10 minutter!

Jeg fÞlte mig som jeg var et barn pÄ en legeplads, som faktisk havde fantasien til at forestille mig, at det slidte trÊhus faktisk var et stort slot lavet af mursten. Da jeg gik ind til filmen, sÄ troede jeg ikke lÊngere Marvel kunne fange min interesse. Jeg troede vi havde noget hÞjdepunktet med Endgame, men jeg kan glÊdeligt erklÊre, at vi har kun har set begyndelsen.

Hvad Kan Jeg Snakke Om?

Som sagt sÄ er det ikke nemt at skrive noget omkring denne film, men lad mig sige dette: Den har ikke et eneste kedeligt Þjeblik, den har det hele! FÞrsteklasses komedie, hjernevridende effekter, action scener med hÞjt tempo og kvalitet. Den formÄr ogsÄ at skabe en stor mÊngde medfÞlelse for dens karakterer, pÄ trods af den har hele seks skurke, sÄ formÄr den at balancere dem godt.

Og selvom der er Þjeblikke hvor du bare mÄ acceptere at de opfinder et nonsens videnskab sprog, sÄ du ikke kan stille spÞrgsmÄl til det. Der er nogle underudviklede bÊnkevarmer skurke, som tydeligvis fÞrst skal bruges i tredje akt og nogle gange har manuskriptet en mere dum (fanservice) tilgang, i stedet for faktisk at give mening.

Men hvem gÄr virkelig op i den slags? Jeg har stadig tÊnkt mig at se den igen, fordi sjÊldent har man set en sÄ underholdende rutsjebanetur i biografen! En rigtig god visualisering af denne film, er billedet Þverst i artiklen (MJ & Spiderman): Det bliver en vild tur, du vil flere gange har samme blik som Zendaya og du vil aldrig glemme din swingtur med Spider-Man: No Way Home!